En Büyük Düşman Ailedir

Yazan: Unknown Tarih: 7 Ocak 2013 Pazartesi 0 yorum
Seni yapma sebepleri aslında ne çocuk sevgisidir ne de ailemiz genişlesin, büyüsün hayali...  Anne babalar geleceğe  yatırım için çocuk yapıyor bence. Çünkü çocuk demek, birçok kişi için geleceğe yatırım demek. Zaten bu durumu saklamıyorlar da. Biraz büyüyüp serpildiğinde eğer kızsan; "hadi şu ev işlerine bir el at da anan rahat etsin", erkeksen "dükkanda çıraklık yap da, baban yıllar sonra şöyle bir ayağını uzatsın" söylemleri başlıyor.Sadece bu kadar da değil... Hele bir çalışmaya başla, elin ekmek tutsun, yeni yeni sorumluluklar yükleniyor sisteme. Tabi burada anne babadan söz etmiyorum sadece, hısım, akraba hatta komşular bile dahil bu güruha. Aaaaaa annen senin için saçını süpürge etti, baban, sen iyi okullarda oku diye hayatından vazgeçti diye başlayan cümlelere hepiniz aşinasınızdır.
En kötüsü de nedir biliyor musun?... Bütün hayal kırıklıkları sana aitken, başarılar onların olur.Kendimden örnek vereyim.Şu hayatta istediğim tek şey gazeteci olmaktı.Bu hedefi önüme koyduğumda henüz 15 yaşında lise 1 öğrencisiydim.Bu kararımı açıkladığımda, herkes "senden gazeteci falan olmaz, en iyisi öğretmenlik oku" benzeri cümlelerle itin götüne soktu beni. Üniversitede iletişim kazandım, gizli gizli kayıt yaptırdım. Çünkü ailem izin vermedi.Mezun oldum, iş bulamayıp pes edeyim diye ellerinden geleni yaptılar. Sonuç...Vazgeçmedim..15 yaşında hedeflediğim noktaya 29 yaşında ulaştım.İşin garibi şu an bütün ailem, en başından beri en büyük destekçimmiş gibi davranıyor. Bir başarı kazandığımda, utanmadan yüzüme bakıp "biz zaten başaracağını biliyorduk" diyorlar. Hele elaleme anlatırken, "çok çalışTIK ama..." demeleri yok mu ?!...O anlarda ölmek istiyorum. BİZ ne zaman çalıştık. Çalışan bendim, siz önüme sürekli engeller çıkaran kısımla ilgileniyordunuz. O yüzden boşuna palavra yapmayın. Başarı benim. SADECE BENİM..

Yani işin özü diyeceğim şu ki, sırf senden çıktı ya da sen ürettin diye çocuğun senin malın değil..Özgür bir birey. Ya kararlarına varlığına saygı duy ya da çocuk yapma.






0 yorum:

Yorum Gönder